Smarta träningsmål.

Träning är inte alltid det roligaste. Tidiga morgonar, kanske sena kvällar. Man har mycket att göra hemma eller så känner man sig "sjuk". Många som inte tränar skyller på att man inte har tid eller att plånboken gapar efter att man betalat alla räkningar. Skitsnack. Man måste inte ha ett träningskort på ett fancy gym för att bli av med dem där extrakilona eller få bättre kondition. Ut i skogen och spring, använd din egen kroppsvikt eller en tung sten för att göra diverse övningar, kolla på nätet efter tips och ideér! Vill dock tillägga att utan mitt SATS-kort skulle jag inte vara så motiverad som jag är idag, underbara människor och personal man möter där. Skulle inte byta ut dem för något annat. Love love love.

S - Självvalt. Det gäller att det är DU som satt på ditt mål för framtiden, kort- eller långsiktigt. Ingen annan vet vad du egentligen klarar att prestera eller är villig att prestera.
M - Mätbart. Självklart är det ju sååå mycket roligare om man kan mäta sitt resulatat. Springer jag snabbare idag på löpbandet än vad jag gjorde för två veckor sen? Eller klarar jag med i bänkpress? Valet är ditt.
A - Attraktivt. Det ska va (och är) kul att träna!! Om du inte tycker att träningen ger något resultat eller du känner dig omotiverad, byt ut ett träningspass i veckan till en ny träningsform. På så sätt öppnas det upp nya dörrar och man tillåts inte längre gå och va "hemmablind".
R - Realistiskt. Kan jag gå ned dem där 20 kg jag fått efter barnafödande på två veckor? Kommer jag få sixpack till sommaren? Eller kommer jag klara åka hela vasaloppet? Ge din träning tid. Förändring sker inte över en natt. Sätt upp ett mål som kräver hårt arbete men som du rent fysiskt och mentalt klarar av i det skick du börjar din träning med.
T - Tidsbestämt. Sätt ett slutdatum på när ditt mål ska vara uppfyllt. Se det inte som ett nederlag om du sen inte klarade av tiden. Pusha dig själv till att hela tiden sträva framåt, mot ett gladare och mer energirikt liv.

Lördagen den 11 juni 2011 arrangeras den 24:e upplagan av Österåkersmilen. Då kommer jag stå på startlinjen. Nu kör vi!!


Kommentarer
Postat av: - ● Rebecca ● -

Kanske springer jag på dig på SATS framöver eftersom jag ska börja gå på några pass i veckan nu :)

2011-01-26 @ 20:40:50
URL: http://blekblondinsdagbok.blogg.se/
Postat av: - ● Rebecca ● -

Jag kommer köra på Globen,Medborgarplatsen och Farsta :)

Vart håller du hus?

2011-01-26 @ 21:06:47
URL: http://blekblondinsdagbok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0