Sweden rock for the win - Och jag tror att jag har blivit en liten smygrocker.

Jag lever. Men nätt och jämnt. Haha. Magen och huvudet fick sig en omgång som heter duga. Känner mig nu efter två dagar smått mörbultad. Det har varit så grymt kul hur som helst! Alla band som spelade, bilder som togs, all öl som dracks och hela stämningen fick mig att trivas som fisken i vattnet rent ut sagt!

Första dagen (onsdag) startade med att Catta kom och hämtade upp mig i bilen vi hyrt (vit volvo c70). Lämnade Stockholm och all dess morgontrafik runt 11.00 och var inte framme i Sölvesborg förens 20.00. Cattas GPS kan dra åt skogen, 9 timmar ned och 6.5 timme upp. Thank god for E22 och E4. Jag tänker aldrig mer tvivla på motorvägar. På onsdagskvällen kunde vi inte komma in på festivalområdet då vi bara hade 3-dagarsband, så vi fick nöja oss med att ta en öl (eller det vart några fler) i gratistältet utanför området. Träffade på en del störda människor, som en äldre man som påstod att han kunde slå mig på käften om han fick chansen, förutsatt att jag slog honom först. Attempting oh yes. Men icke, för Suss är snäll. Ser jag ut som en som slåss?

Torsdagen var det upp kl 10.00 för att inte missa den efterlängtade frukosten. Iväg till festivalområdet och försöka möta upp Sussie som jag träffat en gång. Hon och Catta har känt varandra ett bra tag. Sen ville vi såklart också träffa Mr. Ozz :) så vi fick en timme eller två med honom innan han och hans gäng drog vidare på hyss. Vi kom i säng kanske 01.00 efter en bra dag, genomfrusna av kyla och regn, men glada som alltid! J and J <3.

Fredagen började med att vi båda vaknade runt 11.00, bakis som fan. Käkade frukost och begav oss snarast möjligt till festivalområdet. Såg på massa band och jängade oss med ett gäng som bodde i samma hus som vi. Sjukt nog var det Catta's ex och hans vänner. Men vi hade grymt kul hihi.

På lördagen vaknade vi upp, jag skojar inte, mer bakis än vad jag trodde att jag kunde va. Ringde Ozz som drog med alla grabbarna till våran trädgård, vi satt och drack ett bra tag innan dem lyckades planka in oss på campingen där festen fortsatte med för många öl och sjukt efterlängtat käk. In sen på festivalområdet där vi var tvugna att stå tätt tätt för att hålla värmen. Mys.

Söndagen kom och vi drog redan vid sex tiden för att slippa alla köer som vi fasade för. Väl ute på vägen var vi själva, jag skojar inte, från allt festivalfolk. Blev stoppade av polisen för blås. Jag körde första 3.5 timmarna och sen fick Catta ta över ratten. Vi kunde cabba ned från Södertälje, så det var bra skönt med lite sol och värme när vi började närma oss hemmet.

Vi hann inte se alla band (såklart) men:

In flames - Att jag inte insett hur bra som är live. Grymma på det dem gör! Sångaren i bandet var (trots dreadlocks som är typ det äckligaste jag vet) smått charmig. Synd bara att regnet och kylan kom precis innan spelningen på fredagen... Men helt klart mina favoriter.
Twisted sister - Någon mer än jag som tycker att sångaren ser ut som en nedknarkad Sarah Jesscia Parker med överdrivet smink? Men draget var till max. ".. NO(!) we're not gonna take it!"
ZZ tops - Gammal gubbrock enligt mig. Jag slutade lyssna efter en kvart och gick och köpte öl istället haha.
Dream theater - Bra drag och coola riff. Hade innan inte hört talas om dem, men helt klart en stark fyra från mig!
Hammerfall - Jag kan inte nämna någon gång jag varit missnöjd av dem. Ever. Go sweden rock!
Motörhead - SJUKT DRAG! Vi sprang alla runt som yra höns och sket i alla vi fick en och annan ond blick av folk.
Volbeat - Danska äkta rockers. Var bland det första banden jag såg och jag vart inte besviken.
H.E.A.T - Jag vart medlurad dit. Visst sångaren kunde sjunga, men jag höll på att somna.
Soilwork - Har lyssnat en del från som tidigare. Gillade speciellt Nerve och Stabbing the drama. Som innan :)

Önskar att jag sett:

Thor - För er som inte vet vem det är så är han störd i huvudet. Slår sönder saker på scen, har dem sjukaste texterna och bjuder tydligen alltid på en bra show! "THUNDER on the TUNDRA!" Vart senare ett internskämt mellan Alla i Ossians gäng och mig och Catta. Det skönaste är att INGEN fattar det komiska i det hela, gör våra skrattattacker bara mer effektfulla.
Europe - Bara för att det är dem liksom.
Pain - Missade helt att han skulle spela... suck. Han är bara så bra, inte sant?

Kommentarer
Postat av: Chatarina

Haha, var det inte på torsdagen som vi hade "efterfest" i vårt rum och inte fick sova förräns vid 4-tiden?



Och förresten, vi hann ju se lite av Thor men vi missade dom goaste bitarna :)

2009-07-11 @ 03:08:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0