En av de segaste dagarna på bygget

Jag menar allvar när jag menar att den här dagen sög.
Den var en ren plåga. Jag och Astrid stod i princip i kassan och bara tyckte synd om oss själv att vi inte var hemma i våran egna säng och bara fick vila. Värmen var väldigt påtaglig och humöret var nere. Och kunderna idag var inte heller något att snacka om. Massa tjafs och onödiga kommentaren flög ur människornas munnar. Idag var jag tydligen inkompetent och naiv, för liten för att förstå och gav dålig service. Allt detta när jag som exempel stod på mig när det var tal om att en kund ville lämna tillbaka en vara som hade en synligt brutten förpackning och för den delen var inte varan intakt för fem öre. Men jag stod på mig, om en kund inte går ut ur butiken med vetskap om vad som gäller när det kommer till återlämning och reklmaationer, trots miljoner lappar överallt, en finstil text längst ned på kvittot och att kassören säger tydligt att man INTE ska bryta förpackningen om man känner sig osäker på om det är den varan man söker efter. Ljushuvuden.

Nej hoppas morgondagen blir bättre. Jobbar som tur är tidigt imorgon så dagen kommer gå grymt fort. Fick förresten veta att jag skulle (tydligen) jobba på torsdag också, tidigt pass, så det blir bara ledighet fredag till söndag. Men det är alltid något :) så jag försöker se det positivt! Efter jobbet imorgon ska jag väl träna får jag hoppas, känner mig så lat på något sätt så jag måste allt aktivera mig. Ska komma ihåg under dagen att ringa ungdomsmottagningen också angående en tid jag hade hos dem på torsdag jag inte kan gå på med tanke på jobbet. Jobbigt att man ska behöva boka tid för att bara få nytt reccept på mina p-piller. Det tar liksom 2 min. "Hej, blablabla.. tack och hejdå, typ."

Idag i bilen påväg till jobbet hörde jag en grymt bra låt som jag genst vart kär i, hörde att det var Rihanna som sjöng men kunde inte urskiilja låtens namn. Gått och nynnat på låten hela dagen. Och vet ni vad? Så fort jag loggade in på msn för bara en liten stund sen så skickade Emelie JUST DEN låten, a curious coincidence. Låten heter iallafall Disturbia, lyssna lyssna lyssna säger jag bara.

Nu ikväll blir det väl till att ta det lugnt som vanligt, känner mig bara mer och mer seg efter jobbet ju längre tiden går så jag ser verkligen fram emot dem där tre dagarna i pure ledighet. Då ska jag festa och va med dem nära och kära, längtar. Och på torsdag så har inte Jimmy någon talan, haha så det så. Nu kommer du inte undan då du fått bort tiden på fredag ;) kommer bli awsome.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0