Back in buissnes

Jag är ledsen att jag inte skrivit på ett tag, men jag har haft så mycket i tankarna att jag inte gett mig tid till att blogga. Sen när jag väl ville uppdatera er om vad som hänt på sistone så går jag och blir sjuk, så typiskt asså. Men jag mår mycket bättre nu, dock inte helt frisk, men jag är inte sängliggande längre vilket uppskattas.

Under lördagen så var jag på en tacobåt med mina tjejer som sagt, så grymt kul verkligen :) något jag verkligen kan rekommendera. Båten lämnade hamnen runt klockan sju på kvällen och kom tillbaka runt halv tolv. På båten bjöds det på tacomat tills vi inte orkade äta mera, gott var det! Sen var det liveband och massa grymt folk som hade dansglädje till tusen. Väl i stockholm igen drog vi fyra partyglada tjejer till huset i gamla stan. Det var alldeles för mycket folk, för mycket sliskigt folk rättare sagt. Det var en kille som dansade runt bland alla tjejer i hopp om att någon nappar på att get dirty. Han försökte desperat att få dansa med oss, men misslyckades totalt. Trots tre-fyra dissar så försökte han gång på gång på gång, tills Sia tappar tålamodet och rent ut sagt puttar bort honom:

Killen: "Men åååh va du är tråkig..."
Sia: "Aah men du är fuul!!"


Sia har alltid varit en av de klockrena typerna, hihi. Vi drog hem rätt tidigt då vi hade börjat kvällen redan vid sju, då vi är vana vid att föra först runt nio-halv tio. Jag var väl hemma runt tre och mötes av bror i backen på väg hem, så jag fick lite fyllesällis, haha han hade nog fått i sig liiiite för mycket där.



På söndagsmorgonen vaknade jag bakis, hes och inte alls laddad inför dagen. Men då jag hade lovat att hjälpa Andreas med hans stånd på en loppis så var det bara att ta mig upp och se glad ut helt enkelt. Klockan var väl runt halv tre när jag kom till sporthallen och försäljningen gick bra av alla godsaker som munkar, cocosbollar och popcorn. Så jag hjälpte till den sista timmen, och jag fick med mig hem 10 munkar som hjälp, gott som fan var det, men man kände sig allmänt degig efter att magen fylldes mer och mer haha.

Veckan som kom började ju jag jobba i kassan på K-rauta. Dagarna där var långa, fyllda med mycket information, skratt och misstolkningar haha. Trivs verkligen som fisken i vattnet där trots att det är så mycket nytt allting som gör att jag fort blir trött. Men det kommer bli hur bra som helst :) nästa jobbdag blir nu på måndag 06.45 - 15.30. Denna vecka som kommer är också liksom förra veckan upplärning, så jag har stort sett hela dagen med mig en handledare. Jag har en tjej som heter Jenny som handledare, jätte gullig tjej som verkligen får en att förstå hur allt funkar, perfa. Jobbade måndag, tisdag, onsdag och skulle ha jobbat på fredagen också, men dessvärre fick jag mig en härlig förkylning som inte ville ge sig :/ Jag skulle egentligen ut igår med tjejerna under fredagen, men eftersom min kropp än inte är helt återställd så var jag tvungen att ligga hemma i sängen för att bli frisk. Tråkigt värre, men jag hoppas att ni hade det kul tjejer :) lovar att jag är tillbaka nästa helg, då kör vi järnet!

I onsdags var det valborg, och jag åkte till Sia där vi åt en urgod middag verkligen. Vi var fem stycken: Jag, Elin, Sia, Paui och Malin. Det vart en väldigt enkel kycklingsallad med grillad kyckling, pasta och en örtsås. Snabbt och gott helt enkelt :) Det var en jättemysig stämning där vi bara satt och snackade hela kvällen, utan alkohol för att tillägga haha, (vill inte direkt ha en upprepning av en tidigare valborg, dem som vet vad jag pratar om vet vad jag menar). Nej men de vart hur bra som helst verkligen! Love.

Ps. Jag lovar att hålla er bättre uppdaterade ^^ det är fan skandal att behöva gå igenom en hel vecka såhär! Jobbigt jobbigt haha.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0