It's a beautiful day

Dagen har vart helt i min smak. Jobbet gick bra, allt flöt på och jag anser själv att jag klarade av uppgiften som helgansvarig rätt bra ändå. Men självklart med hjälp från alla andra som vet vad det innebär. Det hände dock lite incidenter under dagen som vi alla hjälptes åt att klara av. En liten pojke var plötsligt försvunnen från trädgårdsavdelningen där han var först med sin mamma, men efter 3-4 minuters letade satt han bakom en soffa. En annan kund klämde sig ganska rejält på ett parasol tror jag att det var, så det vart lite blod där ett tag. En man lyckades oturligt nog få upp en stor burk med träolja vid kassorna så mycket vart rejält nedsölat. Dock inga sura miner från hans sida, det uppskattades! Alla jobbade på bra så jag var faktiskt stolt över att gå från jobbet idag, det är sådan sammanhållning att man känner sig glad över en annan persons vinst så att säga.

Ser fram emot att ytterligare få utvecklas, få mer kött på benen och helt enkelt jobba på i den takt och riktning som nu. För jag trivs verkligen på jobbet. Det har jag aldrig upplevt, är det inte Mr. Nagel som hackar på allt och alla så är det dålig lön, så jag ska inte klaga. By the way, alla chefspositioner är grymma bara för att tillägga. Jag menar, hur många (handen på hjärtat nu?) kan säga att dem trivs med sin chef/chefer?

Efter jobbet tog jag ett varv i joggingspåret. Det var grymt varmt och det var därför jag inte sprang särskilt fort eller långt, vart nog bara 3 km skulle jag tro. Men med lite musik i öronen så var det genomförbart. Thaaank you for the trance säger jag bara. Vad har ni för musikgenre? Öppna mina ögon och ge gärna lite förslag på bra musik :)

När jag hade sprungit klart var det en indonesisk gryta på spisen som väntade på mig som pappa hade gjort. Grymt god med tikki masala, kyckling och potatis. Har visst glömt att berätta att pappa har varit bortrest sedan förra söndagen. Han spenderade en vecka uppe i våran sommarstuga uppe i Baktsjaur, en bit utanför Arvidsjaur (som jag tror dem flesta hört talas om?). Lite plock och underhåll av huset med min faster och hennes man. Love them. Skulle velat följa med, men jobbet lockade mer och sen fanns ändå inte möjligheten till ledighet, så jag får väl se till att jag kommer upp nästa sommar, eller kanske till hösten då det är älgjak? Hm.. det återstår att se helt enkelt.

Vad har ni haft för er idag? :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0