Helgen

Jag jobbade denna helg men det stoppade inte mig från att hitta på massa saker iallafall :) Lördagen började med att jobba 08.45 - 17.15 sedan var det ju brännbollen i Hagaparken med jobbet. Det var verkligen grymt kul, alla utom jag drack typ! Men det funkade iallafall, hade ju ingen bakfylla imorse (som vissa andra hade... nämner inga namn haha).

Under brännbollen då vi var ute så hamnade Mathias, en arbetskollega, brevid mig vid samma kon och då sprang vi ju också samtidigt till nästa. En boll sköts långt av Rosalinn och vi sprang för fulla muggar och rätt som det är så hörde vi ett "krasch.. och knak" eller vad jag ska säga, det visade sig va Mathias jeans som sprack i grenen, trodde jag skulle dö av skratt! Det var ju inte lite dem sprack heller också, stackarn hade inga andra byxor med sig så fick dra ut på krogen sådär. Men fan kul var det. Hur som helst så kom vi två i brännbollsturneringen, godkänt.

Efteråt så skulle jag till pappas jobb för att duscha inför kvällen och lämna bilen, men det lyckades jag inte med så bra nej. Fråga mig inte hur jag lyckas, men jag hamnade på något jävla vis i Hägersten, vilket är grymt lååångt bort. Men men, man kan inte lyckas med allt. Fick smått panik dock, men löste problemet själv när jag fått avreagera mig lite.

Väl i Ropsten så tog jag mig en dusch, och fick på mig en riktigt snygg outfit måste jag bara få säga, hade min oddmolly klänning/linne med ett par shorts under, mina svarta loafers från wedins och min ännu inte använda trenchcoat från hm. I stressen så hann jag inte ta något kort, men ska se till att ha den där outfiten snart igen, den var så jag på något sätt. Det var menat att jag skulle möta upp dem andra på jobbet, men då alla hade gått åt olika håll i princip så var jag mer än glad att dra till mina tjejer som laddade upp på Nivå. Med dem kan man aldrig ha tråkigt, vi har försökt.. men det lyckas aldrig hihi.

Natten spenderades dock på Max, tjejerna var hungriga och jag kände att det var sak samma, var inte laddad till tusen direkt efter att planerna sprack. När allt kom omkring så var det bra att inte dra ut. Skulle bara restulterat i att jag mått skit dagen efter, även fast jag inte skulle ha druckit något med tanke på att jag var tvungen att dra hem med bilen. Tjejer, vi laddar upp för nästa lördag istället ;) jag är så glad att vi redan nu vet vart vi ska!

Idag var det jobb 09.45 - 17.15 och jag kände att jag behövde träna lite efteråt, så jag drog direkt till gymmet efteråt. Kände mig inte sådär jättepigg precis så jag tränade ganska lugnt. Nu ikväll ska jag bara ta det lugnt, se på tv och läsa lite i min bok.

Enda sedan det varit så varmt på sista tiden har vi alla på jobbet tyckt att det varit alltför varmt med längbyxor och gympaskor. Så vi slog näven i bordet och fick oss ett gäng capribyxor och shorts som vi nu får ha. Det var verkligen helt underbart att få stå i shorts och tofflor, mycket svalare och mer bekvämt för årstiden!

Kommentarer
Postat av: robiN

haha jag hade velat vara med.. låter som att ni hade galet skojj medan jag bara jobbade :/ tycker inte om att jobba när det är fint väder haha

2008-06-02 @ 07:45:59
URL: http://roppsnopp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0