Fullspäckad gårdag och en sarkastisk lördag

Dagen började med att jag vaknade av klockan kl 12, för att jag inte skulle sova bort hela min lediga dag. La mig i solen en timme och sen bar det in till stan för att träffa Roppen. Alltid lika kul :) hihi. Vi käkade glass och gick runt och pratade och njöt (snarare klagade faktiskt) av vädert, tyävärr. Det var ju 30 grader och då ska man inte va inte va inne i stan och strosa runt utan ligga på en strand med en drink i handen. Det skulle varit något det! Vi hade det galet skoj och hamnade så småningom på donken (as usuall) för att inhalera eller vad man säger  en glass till, eller två. Det vart en hamburgare för henne men jag tog en Mcflurry, som om det fanns alternativ? Lekte med massa sugrör hann vi med också, i brist på annat! Taaaack för en bra dag gumman!



Det här är min vän Roppen med sina galna, bästa sidor!

Väl hemma fick jag stressa lite för att hinna iväg tillbaka mot stan och möta upp tjejerna för en utekväll. Kastade i mig maten och hoppade in i duschen för att sedan hinna med 20.30 bussen nere vid Norrtäljevägen, men icke den kom aldrig så jag vart lite smått sur där... men men, kom in iallafall till stan runt halv elva och då möte jag upp dem på Soft för lite förkrök. Fick i mig en välbehövd öl och en shot (grym sådan) som hette B52 om jag inte minns fel. Den innehöll baileys och massa annat gott som gav en eftersmak av chockladkola, mums! Sedan drog vi vidare till Riddarkällaren där det var 90-tals nostalgi, haha det var faktsikt kul med lite gammal musik i ny tappning! Det finns ju så många minnen som dyker upp, dock både dåliga och bra. Sedan skiljdes våra vägar, Elin åkte hem och jag likaså, medans Sia efterfestade med några grymt trevliga killar från källaren, önskar att jag kunnat följt med men jobbet kallade tidigt morgonen efter.

Precis som jag sa till er igår tjejer så uppskattar jag verkligen varje minut med er. Inga andra får mig att skratta så glatt som ni och med inga andra på denna jord känner jag mig trygg till hundra procent. Ni är verkligen speciella för mig, och det hoppas jag att ni vet.

Väl hemma med den sista nattbussen runt 4 var jag så grymt hungrig att jag öppnade kylskåpet och käkade av typ allting haha. Mitt fyllekäk vart inte lika classy som andra gånger, minns knappt allt jag stoppade i mig! På morgonen sen vaknade jag upp, bakis som jag vet inte vad. Jag hade ju självklart glömt att dricka massa vatten innan jag somnade, pucko. Så det fick bli en bakisdag i kassan helt enkelt.

Jag fick va i innebyggen idag med Erik, jobbade 09.45 - 17.15 som vanligt på lördagar. Han är en skön prick som lät sarkasmen flöda fritt i rummet haha! Han tyckte varken om min kära musik eller mina torra skämt, men jag bjuder på den ;) Erik, jag har en del att ta itur med när vi ses igen, så det så! Hmm, visst sa vi två veckor? Ska köra mitt race på måndag, I hope. Dagen gick faktiskt rätt fort ändå, alla på jobbet såg att inte var på topp så jag fick ta det lugnt och helt enkelt försöka må bättre ju längre dagen gick. Fick mig en huvudvärkstablett också så det ordnade sig. Sitter nu och väntar på att maten ska bli klar. Det blir schnitzel (stavas det så? haha) med pasta, fort och lätt. Ikväll blir det till att ta det lugnt, hade gärna velat dra med tjejerna på en fest i Sollentuna ikväll eller med ut arbetskamraterna till Tegel, men vet att jag inte kommer orka med tanke på att jag kommer jobba alla dagar nästa vecka utom tisdag, så det blir till att samla krafter istället vilket är behövligt!

Hoppas alla haft en underbar dag och att ni får en trevlig kväll :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0