Dagen i utebyggen

Som rubriken säger så var jag i utebyggen hela dagen. Var skönt till en början, lagom med kunder och jag hade en bok att läsa. Men ju längre dagen gick och värmen steg så vart jag rastlös, kunderna vart färre och så satt man där i byggen, med för varma kläder för årstiden och låtarna på radion vart bara sämre och sämre. Så det kan gå! Satt i brist på annat och letade lite i vårat datasystem på alla våra produkter som vi säljer och hittade följande:

Shish kebab 289 kr - Det var en dyr kebab! Egentligen är det något som man använder sig av vid golvläggning.
Pryl  35 kr - "Hmm.. vad kan det här vara för någonting? Jo jag vet... det är en pryl! (?)" Det är något inom VVS vet jag bara, något till en stupränna kanske?
Baksmälla basic 59 kr - Betalar man nuförtiden för att få lite huvudvärk och lätt illamående? Dagens nymodigheter asså haha. Men egenligen är det något på trädgården, tror jag.
Träbocken Stig 269 kr - Såg Stig Helmer framför mig i någon form av julutstyrsel, ingen vacker syn måste jag säga! Kunden som faktiskt köpte den en gång under veckan minns jag skrattade tills han grinade när han såg den på skärmen. Är det bara jag och kunden som ser det roliga i detta?

Det tyckte jag var rätt komiskt faktiskt, fick mig lite att göra iallafall vilket var uppskattat! Jag jobbade 9-18, men när klockan slog mot 18 och ingen kom och bytte av mig så ringde jag in till infon och frågade när någon skulle komma. Dem visste inget alls, byggkillarna likaså. Det slutade med att Johan, byggkille och nu butiksekonom för Alec som i fredags gick på havandepenning, fick rycka in och ta sig an lite ute på byggen och tvingade Magnus att sätta sig i kassan så att jag skulle få gå hem. Smått rörigt där ett tag, men det löste sig ju trots allt så ingen skada skedd.

Jag åkte direkt till gymmet sen och körde som vanligt. Hem sedan för att käka och se på tv. Det vart Murder på trean, tycker jag verkligen är intressant att följa. Någon annan som följder det? Nu sitter jag bara och väntar på Criminal minds, också sjukt bra. Men inget slår CSI dock.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0