Glädjande besked och en mysig helg

Vill först börja med en väldigt god och glädjande nyhet.
(Dock dessvärre) har min kära vän gjort slut med sin kille sedan två år tillbaka, hon hade bokat en semester i en vecka för de båda till Egypten i slutet av månaden. Men nu när dem inte längre är tillsammans så hade hon ingen att åka med, så jag får följa med istället. Wiiiiiie. Kommer bli så skönt att komma bort en vecka, och bli sådär brun som man inte hunnit med då man jobbat så mycket. Och sjukt nog så var jag "bara" inplanerad att jobba två dar just under den perioden så det kommer bli lätt att bli av med dessa tider. Redan fixat en, så det ska nog gå vägen. Det måste gå, jag får väl flörta lite med Erik (eller?) haha. Ringer honom snart så ska det nog va fixat på två röda, I hope. 

Haha och vet ni vad det grymmaste är? Jag berättade om resan  till alla i lördags på kassakontoter när vi alla var samlade. Samtal mellan mig och Heli:

- ... och jag får resa med henne nu under augusti!
- Va? Jag ska också till Egypten.
- Okej? Haha coolt. När åker du?
- Jag åker den 26:e augusti och är borta en vecka bara.
- HAHAHA! Du kan inte mena allvar? Jag åker också dit precis mellan de datumen.
- Klockan 7 från Arlanda?
- Ja? Fatta oddsen att vi kommer sitta på samma plan!

(Coolt eller vad?)

Fredagen spenderades först hemma i sängen för en lååång sovmorgon och sen bar det iväg till Täby med mamma för att fixa nytt pass (jag upptäckte att det hade gått ut, så det var smått irriterande...) sen hann jag med lite shopping ^^ det vart en blus och ett par skor. Nöjd. Såg det som lite plåster på såren för att jag varit så duktig att acceptera att jag vart sjuk och faktiskt tagit det lugnt (vilket är ytters sällan) haha. Jenifer, DU vet. Senare på kvällen var jag bjuden på grillning hos Sia. Det var jättemysigt tjejer! Tack söta ni :) Påväg hem ringde jag Mounia och jag körde förbi henne och va med henne ett tag innan jag åkte hem och busigt nog gick raka vägen till kylen och smakade på min Ben and Jerry's glass med brownies och hallon, mums.

Lördagen var det jobbet som kallade igen, det gick bara och jag tyckte allt att dagen gick fortare än vad jag hade förväntat mig. Under dagen kunder inte jag komma under stolen med vad som orsakade en jobbig smärta i ryggen. Hade sjukt ont och jag kunde inte bli av med smärtan förens efter en bit mat på kvällen, två naproxen och en massa sömn. Imorse var smärtan borta och Suss var glad igen, men fortfarande fattar jag inte varför jag så plötsligt fick så ont. Hade väl lyft något tungt under dagen som jag inte tänkte på, vad vet jag? Hur som helst så kom jag i säng tidigt under lördagen och nu sitter man här och vet inte hur man skall spendera denna kväll. Sms:ade Elin nyss och vi alla ska hitta på något, får se hur det blir. Känner mig rätt seg faktsikt. Vad ska ni hitta på ikväll då? :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0