Godmorgon alla söta :)

Idag när jag vaknade så lös solen in genom mitt fönster. Så underbart, och det är inte mycket som slår en sådan känsla. Vad ska ni hitta på idag? :) Jag ska snart duscha och åka iväg och handla lite mat, tror visst att kylskåpet framkallar ett eko om jag inte åker snart haha. Sen ska jag inte göra så mycket, skicka ett mail till min handledare och säga att jag inte ens behöver gå på en session för jag har fått jobb. Gick nämligen till arbetsförmedlingen för att få hjälp med mitt jobbsökande, men som förra gången så behövdes inte deras hjälp utan det löste sig redan innan jag gick dit, skönt. Senare ska jag pyssla med lite småsaker, städa upp lite i mitt rum, kolla igenom garderoben, och kanske gå över till Fija efter hennes floristpraktik.

Om jag får gå tillbaka till ämnet jobb. Fattar inte att arbetslösheten kan göra en sån stor effekt på en människa, jag upplevde själv att jag var mer nere och deppig än vanligt så fort någon började prata om jobb och sådär. Men jag tror nog att man själv väljer att låtas tryckas ned och känna sig ensam och övergiven på något sätt. Håll uppe positiviteten trots att det känns jobbigt, det finns en morgondag också. Så till alla er som nu letar jobb: Stå på er och håll ut, er tid kommer snart, jag lovar! Ett litet tips som jag har är att ALLTID ringa arbetsgivaren om jobbet, låt dem höra lite om er själva så brukar det lösa sig snabbare och intervjuerna stömmar in. Man ska helt enkelt inte bara vara ett namn på ett papper som dem får in kanske ett hundratals i veckan beroende på tjänst. Det löser sig alltid, vilken situation det än gäller och vad man får gå igenom när det t.ex. gäller bostad, vårdnadstvist eller arbete.


Kommentarer
Postat av: Jennie

eller hur är den ? :) Tack detsamma !

2008-04-21 @ 14:11:17
URL: http://ang3l.blogg.se
Postat av: Jennie

haha, vad bra att det inte bara är jag som gillar färgstarkt då :D

2008-04-21 @ 14:18:47
URL: http://ang3l.blogg.se
Postat av: Michelle

sv. ja den e så bra att till och med min pappa kan titta på det :).. haha..

2008-04-21 @ 14:22:28
URL: http://shelliie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0