Lång dag

Hemkommen för ett tag sen efter en låååång arbetsdag. Trodde aldrig att den skulle ta slut. Det var kaos och minst var femte kund var tvär. Inget jag uppskattar. Men det fanns fan en ljuspunkt mitt på dagen. Vi har nu i huset representarter från Villaägarnas riksförbund, som faktiskt har bra förmåner för alla som bor i villa. Försäkringar, rabatter och inspiration från alla företag som finns med i deras medlemstidning. Och det är där K-rauta kommer in i bilden.

Hur som, ska komma till saken. En äldre man kommer in i butiken, ser killarna från Villaägarna stå och "invänta" honom lite längre ned i gången. Går fram till mig som står infon, frågar vart han kan hitta kakel och klinker, tackar mig för direktionen och säger:

- Nej fy fan, inte sånt folk! Jag orkar verkligen inte det idag.
(Jag skrattar till lite försiktigt)  - Men herrn kan ju alltid bara säga nej, ordentligt, så förstår dem säkert att du inte har tid att prata.
- Det återstår att se.
Mannen går i riktning mot kakel och klinker och stötter på killarna på vägen. Han stannar upp. Så hör jag hur han utbrister högt och tydligt:
- JAG SPONSRAR INTE PROVISIONSARBETARE!
(Jag dog av skratt.)

Annars var det bara allämn irritation på jobbet, för alla, idag. INGEN hade fått rätt lön nu i april. Suck. Vår driftchef får allt höra på måndag när han kommer. Satan asså. För vissa handlar det om att man varit sjuk även fast men inte varit det. För lite avdragen skatt eller värst att man inte ens fått hälften så mycket lön som man ska.

Nu ikväll började jag se på Rånarna på ettan, tröttnade och satte mig här istället. Ska väl nästan börja krypa mig till sängs snart. Illa men sant. Jobb 08.45 - 17.15 imorgon, men inga planer alls efter. Får se vad det blir. Har ni något roligt planerat för helgen? :)

Kommentarer
Postat av: Sofie

tack desamma :)

2009-04-24 @ 22:53:13
URL: http://sofieomnell.blogg.se/
Postat av: - ● Rebecca ● -

Yes box,blir utgång imorgon.



Själv då?

2009-04-24 @ 23:05:59
URL: http://blekblondinsdagbok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0