Man börjar ju undra när Svensson börjat snacka med vilt främmande människor på tunnelbanan?

När jag var påväg in till T-centralen från Ropsten satte jag mig på t-banan mittemot en kvinna, som några sekunder efter fick en yngre man på sin vänsta sida. Jag var i full gång med att försöka få upp mina höglurar som lyckats bli ett enda stor trassel i väskan av någon anledning. Den yngre mannen hann knapp sätta sig ned innan han utbrister ganska högt och kollar på mig:
- Försöker du sticka?
Varav jag svarar smått sarkastiskt:
- Eeh nej, nej vad tror du? Det skulle va skönt att äntligen kunna få lyssna på musik.
- Jaha, sa han med en suck.

Några minuter senare närmade vi oss Östermalmstorg och jag tar då upp mobilen för att ringa Roppen och säga att jag var påväg och snart framme. Nämnde att hon skulle ge mig tre minuter så var jag framme. Väl vid T-centralen så utbrister mannen:
- Haha, du? Det där kallar inte jag tre minuter.
Jag något förvånat:
- Kul att din klocka på armen äntligen kom till användning, tack för upplysningen... verkligen.
Och så gick jag ut och vagnen, lagom flinande.


Kommentarer
Postat av: Karin

GUD vilka fina linnen allihopa! sådär fina saker hittar jag aldrig när jag är på gina tricot!

2008-05-08 @ 23:57:55
URL: http://rueframboise.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0