Dagen på jobbet

image245

Jo men dagen har gått fort ändå,
trots att det vart lite krångel där mot slutet. Vi har ett företag som alltid kommer in i butiken och köper massor (och då menar jag inte 400-500 utan mer 5000-6000) åt gången, 4-5  gånger per dag, och då CASH. Fatta sedelbunten dem går runt med i fickan. Hur som helst så har vi ett bonussystem där man får en poäng per krona, så omvandlas detta till bunoscheckar sedan som betalas ut 2-3 gånger om året. Så nu idag så kom en av killarna in från företaget med en bonuscheck på 86355 kr (!) jag skojar inte. Fatta vilken panik jag fick, det är liksom inte lite pengar, för checken klassas som pengar. Kunden köpte iallafall för 6000 om jag inte minns fel, så jag var då självfallet tvungen att skriva ett tillgodokvitto på cirka 80000 kr, inte det roligaste kanske att hålla på med sån stora summor pengar. Ska jag säga egentligen, när man bankar en hel dagskassa alltså för samtliga kassor som användes under en hel dag så handlar det om kanske 150000 - 180000 kr som ligger cash på bordet, läskigt egentligen. Men men nog pratat om pengar. Jag vill veta hur vädret har varit hos er och vad ni har hittat på? :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0