Hemmafru med svaghet för hallon - och blåbärspaj

Idag har jag agerat hemmafru med att diska, städa, handla mat och sedan laga maten. Hmm, sussiestyle? I don't think so, är lite lat av  mig när man bor hemma och har en mamma som göra sköter allt hushållsarbete själv. Men när mamma och pappa skulle komma hem under kvällen från Mora var det inte något snack om saken. Bara fram med dammsugaren och diskhandskarna. Det gick bra, fort och lätt ändå så det var ingen fara.

Efter städingen tog jag bilen till Christoffer för att spela kort och vänta på att Andreas skulle sluta jobbet så vi kunde komma över och laga paj och spela Wii. Det var grymt kul och vi satt dessutom och tittade på massa youtubeklipp som var smått underhållande, och andra inte fullt så underhållande. Jag minns speciellt ett klipp som fick mig att skratta så jag håll på att ramla ur stolen. Inte för att det var komik i sig, mer att det var så patetiskt. Sök på "Inga from sweden" så kommer ni fatta vad jag menar.

Imorgon är det tid för gymmet. Har varit borta från det allt för länge så det måste det bli ändring på! Så det så. Senare blir det till att kolla upp alla mina tider jag jobbat under majmånad för att se om lönespecen som jag fick idag stämmer. Vi har nämligen sånt system att man får först det man är planerad att jobba under nuvarande månad, plus all övertid och OB-tillägg från föregående. Förvirrande måste jag säga. Jag som jobbat asmycket denna månad, och så får jag inte alla extrapengar förens nästa månad, irriterande men det funkar trots allt. Annars kanske man kan träffa Roppen om jag orkar, annars får vi ta det på onsdag eller torsdag bejb.

Fick förresten ett samtal från Mounia idag om att hon ville dra ihop massa folk som ska ha en sk. SATC-dag med manikyr och pedikyr förljt av shopping och sedan att vi går på filmen. Det lät mer lockande tyckte både jag och Emelie så vi skippar det på torsdag och inväntar datum för detta istället.

Har ni haft för er idag då för skoj? :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0