Dålig uppdatering.. igen.

Ja jag är sämst på att uppdataera, jag vet.
Men jag har helt enkelt inte orkat av ren lathet. Sedan onsdags har jag jobbat varje dag tills nu, och det har gått bra som vanligt. I onsdags hände förresten något av det roligaste jag vart med om på jobbet på länge. Jag stod i infon då en äldre man kommer in i butiken. Han var väl runt 65 år. Mannen går fram till mig och säger:

- Hej! Känner du igen mig från igår?
(Jag något förrvirrat:) - Nej.. jag är uppriktigt ledsen. Men jag kan inte komma ihåg alla två-tre hundra kunder som kommer till min kassa varje dag.
- Men jag köpte ju den här impregnerade regeln när du stod i just den här kassan igår?
- Jag har väldigt svårt att tro att det var jag som hjälpte herrn igår, för jag jobbade inte ens igår.
(Mannen bestämt och övertygande) - Men jag är HELT säker på att det var du!
Jag skrattade lite och sa att det kanske var så då. (!?)
När jag väl hade genomfört returen som mannen var inne i butiken för att göra så kollade jag på kvittot vem det egentligen hade expedierat mannen. Och till min stora förvåning så stod det "Ji W" på kvittot. Jag ska tala om något för er som inte vet. Ji är från Kina, mörkhårig och runt 35. Skulle JAG va lik henne, haha jag trodde jag skulle dö. Hur som helst så var jag tvungen att berätta detta för just Ji. Hon höll på att tappa andan, eller rent av ramla av stolen när jag berättade det för henne. Tror aldrig jag sett henne skratta så anstängande och länge. Gullunge.

Men idag var det inte som vanligt på bygget dock. Jag (och Erik) fick hjälpa till ute i Häggvik i kassan. Och allt gick bra, lugnt nästan hela tiden. 

I onsdags var det gymmet igen, som var så efterlängtat.
Jag körde på som vanligt, men det var dock liiiite jobbigare än sist. Jag har ju inte kunnat gymma på ett tag då gymmet inte varit bemannat pga sjukdom och mitt gymkort gått ut. Men det gick bra och det var grymt befriande. Efter jobbet på torsdagen sprang jag spåret och det om något fick adrenalinet att pumpas runt i kroppen. Jag hoppas på att jag kan komma ut imorgon efter jobbet om vädret är på min sida. Under fredagen gjorde jag inte så mycket. Kollade på SATC hela kvällen. (Har skaffat mig boxen nu, wooohooo! Bästa.)

Nu ikväll ska jag inte göra så mkt, mest bara ta det lugnt och vila upp mig inför nästa vecka. Dock har vi besök hemma av några bekanta och av deras hund, så vi får se hur det blir med den vilan. Kommer jobba väääldigt mkt nästa vecka så det skulle va bra om jag fick min sömn :/ både till det positiva och det negativa, men det positiva väger ju klart över eftersom jag inte stannar hemma om jag ens får betalt. Eller jo, jag skulle få umgås mer med tjejerna så det skulle i och för sig va skönt. Vi ska hur som helst ses på tisdag, så det kommer bli toppen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0