Några kära citat

Elin om hennes dåliga kap som INTE kunde kyssas:
"Men asså hans tänder va liksom utanför på nåt sätt :P så han bet mig i läppen/kinden."


Namnet på butiken i stan som från den dagen vi fann den har blivit ett äkta internskämt:
"KNULP!"


Skönaste kommentaren av en kille i baren på en studentskiva som var högst desperat efter ett ragg:
"Jag är både snygg och dricker öl, HALLÅ!?"


Kommentar av pappa då han har kört i 130 hela vägen hem från jobbet med mig i bilen:
"Kör ALDRIG som jag gör, då är du totalt slut i huvudet!"


Jag i ett tappert försök att säga Norra Bantorget (i ett rätt onyktert tillstånd):
"Bona nantorget! NEJ det vart fel.. bona.. nona... bona nantorget? äh va fan jag ger upp!"


Jakob om att jag kom in på jobbet med mina lovikavantar:
"Har du aldrig tänkt på att du ser ut som ett polarbröd med dem där vantarna?"


Jag råkade stöta i en vagn i en kunds fot, varav kvinnan i 40 årsåldern utbrister högt och ironiskt: "MISSHANDEL AV KUND!"
Jag (som efter 10 sek uppfattade det rätt att hon inte var agro): "Det lär ju va den STORA rubriken på expressen imorgon, se det framför dig: Anställd på Vi Lidingö misshandlar en kund på arbetsplatsen..."
Kvinnan: "Och underrubriken lyder... kunden krävde 20000 kronor i skadestånd."
Sen utbrister vi båda i skratt så det står härliga till!


Anna (i telefon): Hej har ni en synvinkel?
Jag (som inte riktigt hörde vad hon sa och uppfattade inte att det var hon ringde): Jag kopplar dig till charken.


Jag säger till Josse: Gissa vad det är för maträtt som kort och gått är en degklump med rått fläsk i mitten?
Josse (Efter en stundstänkande...): Men är inte det en sån där utomjordisk köttbulle? Som alla på Öland äter?
Jag (efter en total skrattattack): Nej inte kroppkaka! En pitepalt är det såklart.
Josse: JAHA! såna där som man äter i Skåne!
(Jag asgarv)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0