Haha hur lyckas vi tjejer?

Gårdagen började med att jag uträttade en del ärenden i centrum och i Täby med mamma. Införskaffade mig en mysig bomullskofta och en blå skinnjacka, like it big time. Bilder kommer upp senare. Fick sen stressa hemma då jag inte insåg att dagen hade i princip runnit ut i sanden. Så det vart en Mcdrive och sen hem och stresskäka, hoppa in i duschen, fixa mig och sedan springa till bussen. Vi skulle alla fyra tjejer käka hemma hos Sia innan vi drog oss mot Rotebro. Det vart lasagne för min del då jag inte kände mig så sugen på pizza. Mysigt tycker jag med middag innan vi drar iväg. Vi kom all överens om att det nu har blivit ett måste :)

Sedan skulle jag, Elin och Sia kolla bussar och göra oss iordning för kvällen. Tyvärr kunde inte Pauline åka med då hon skulle jobba. Vi får ta igen det någon annan dag gumman! Hur som helst så kollade vi sagt resvägen för att komma till Rotebro från Danderyd. Det skulle ta oss ungefär en timme, fine, vi tackade och bugade haha. Väl på lokalbussen så kom vi på att vi inte hade kollat upp vart vi skulle hoppa av med den andra bussen, och inte heller vilken buss det var som vi skulle ta från Rotebro station, så det vart upp med mobilen för att se efter. Trots det så var vi HELT övertygade om att buss 178 mot Jakobsbergs station stannade i Solna. Så vi satt där och åkte förbi och igenom både Kista och Järfälla, och någonstans under vägen så började vi tänka till att det måste ha blivit något fel. Haha hur skulle vi kunna komma till Solna med den här bussen om vi var i Järfälla? Nej vi skulle ju självklart hoppat av i Helenelund och ta pendeln därifrån. Det komiska var till och med att vi kommenterade när vi väl kom till Helenelund att vi skulle kunna hoppa av där och ta pendeln, men skippade det för att vi trodde att vi skulle få vänta så länge. Fyllepuckon ;) haha men jag gillar oss ändå, vi lyckas verkligen ALLTID!

Efter extra byten och pendlande hit och dit så kom vi äntligen fram till festen. Vi startade resan runt nio, och var inte framme förens klockan elva, snacka om att genvägen vart en senväg. Inget som varken förvånade han som hade festen eller vi själva! Vi hade förat en del under färden och hemma hos Sia, men inte fan var vi någe påverkade när vi kom fram, så det var bara att börja om. Det var en typisk "social hemmafest" då man sitter i princip och snackar om allt mellan himmel och jord. Grymt faktiskt :) Killen som hade festen är ursprungligen från Ängelholm men pluggar här i Stockholm, så han hade massa snygga skåningar där som var på besök. Inget jag tackar nej till (himlar med ögonen med ett flin på läppen). Det var helt enkelt mumsfili.. OCH BABA! (Gud va jag längtar till Båstad nu tjejer...) Vi fick en lektion i skånska fraser och uttryck. Någon som vet vad en regneorm är eller skallebank kanske? ;) Sedan vart det Singstar. Alltid lika skrattretande och underhållande måste jag säga! Runt tretiden började vi dra oss hemåt, eller ja.. hemresan gick kanske inte riktigt som förväntat. Bussen från festen gick enda in till centralen, (fråga oss inte hur vi tänkte, för vi vet inte heller *asg*) men smarton som vi var så hoppade vi av vid Rotebro station i hopp om att pendeln skulle gå fortade in till stan än bussen. Ta pendel, på en lördagskväll kl tre? Haha knappast. Så vi fick helt enkelt ta taxi hem för att inte lyckas med något mer, haha! Och vi kunde inte annat än att skratta åt oss själva. Som sagt vi lyckas ALLTID, tro mig!

När vi kom hem till Sia så satt vi och snackade om kvällen vid hennes köksbord som vanligt. Tårarna sprutade av skratt och ren glädje må jag säga, till och med till sängkammaren följde dem med! Hihi. Morgonen efter var Elin tvungen att åka iväg till träningen runt halv tio, men jag stannade kvar ett tag till då mina bussar är rent av skrattretande på söndagar. En del av min och Sias konversation om gårdagen var så klockren:

Jag: Asså hur tänkte vi egentligen?
Sia: Ja man kan undra hur många hjärnceller vi super bort?
HAHA! Jag kunde inte undvika att vika mig av skratt :D

Sen om ett helt annat samtalsämne så berättade jag om hur perfekt Tobbes kropp är, och få främst hans rygg. Han var hockeyspelare så kroppen was to die for. Om någon har gått miste om vem det är så är det min första egentliga kärlek. Jag älskar verkligen muskulösa ryggar, så sjukt sexigt. Någon som vill hålla med? Min beskrivning var i stil med "Sådär breda axlar, (visar med händerna i guppande rörelser för att ge musklerna form), och sen (den typiska "rataratara rörelsen" för att visa att man gillar någons mysiga rumpa)" Jag kom fram till att jag gillar när killar har lite rumpa som man kan ta i, vilket hockeykillar ofta har. Men det får dock inte vara någon... (och då började jag sjunga) "Yeah yeah! It's a bomb.. it's a bombastic say me fantastic..". Sen kunde inte Sia hålla sig för garv utan la sig ned på bordet och kippade efter luft, vilket jag sen följde, HAHA, jag trodde jag skulle dö.

Nästa gång vi ses är på lördag då vi ska åka tacobåt och ha det allmänt mys, sen är det krogen. Känns som att det var evigheter sedan sist, kommer bli grymt! Längtar redan.

Jag har kommit fram till att hur tråkigt det än må va, hur torra än omständigheterna är så gör vi tjejer alltid något roligt av situationen och tar det hela med ett skratt, och det tycker jag att jag har bevisat nu en gång för alla. Ni får mig att skratta som ingen annan kan, Love you guys.


Kommentarer
Postat av: Elin

svar: hahahahahaha:D vilken kväll^^

haha ja det är lite komiskt haha:D

2008-04-20 @ 15:22:27
URL: http://elinelinelin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0