Dag två på förskolan och en intervju som såg ut att gå illa

Jag jobbade som igår på förskolan i Roslagsnäsby 08.45 - 15.30 (var tvungen att gå en halvtimme tidigare för att hinna med intervjun inne i stan kl 17.00). Det var lika kul som igår, om inte roligare nu när många av barnen känner igen mig och inte är fullt så blyga. Jobbade idag på mellanavdelningen som har åldrarna 3-5 och på stora avdelningen som har åldrarna 4-6. Det vart betydligt mer fajting, tecknande och högläsning för dem barnen än för småttingarna jag var med igår. Två kommentarer från dem söta:

"Om Elin ramlar nu så kommer hon ju inte få ont? (Jag: Varför inte det Elsa?) Jo hon har ju blöja och då dempar det ju det onda och så blöder det ju inte. Hon kommer bara kissa på sig massa för hon blir så rädd. (Jag smått tagen på stolen: Haha jasså?) Då kommer jag skratta högt! HAHAHAHA" Elsa 5 år

"Fröken! Jag tror Lucas har bajsat på sig! (Jag: Varför tror du det?) Jo han sa att det vart varmt i blöjan när jag skrämmde honom nyss" Cecilia 5 år

Efter jobbet så tog jag bilern till Ropsten, ställde den på pappas jobb och tog sen tunnelbanan in till t-centralen. När jag skulle byta till gröna linjen så sa dem i högtalarna att det bar grova förseningar pga. att en lastbil vid stora mossen hade kört in i en bro som påverkade ett av spåren. Det gjorde att det vart enkelspårigt och tågen fick åka från vart håll tre och tre med sju minuters mellanrum ungefär. Kom till Thorilsplan ganska så enkelt, efter två-tre minuter kom tåget, men vi skulle va tvugna att stå där tio till tjugo minuter enligt tågföraren. Vi blev stående vid Thorildsplan i 22 min. Grymt jobbigt men jag såg till att mamma ringde djuraffären och informerade dem om att jag skulle bli en aning sen, eller snarare väääldigt sen. Hade glömt skriva upp deras nummer i all stress imorse.

Intervjun gick bra, jag sa till dem att jag inte kommer kunna ta tjänsten efter måndag då jag är planerad att skriva på papper för k-rauta. Så jag ska provjobba på lördag 10-15 för att se om det passar mig och om dem är villiga att ge mig en chans. Skulle sitta fint med en heltid tillsvidare. Imorgon är det en intervju med Mexx kl 10.00 och en med Polarn och pyret i Barkarby direkt efteråt, sen kl 13.00 på pressbyrån vid universitetet. Måste ringa Svea leasing också, hann inte det idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0